כל דור ודור בעסק המשפחתי מוסיף גוונים ואנרגיה חדשה לרעיון שהתחיל מתוך התשוקה ליופי ומתוך הרצון ליצור מערך הדרכה מקיף להכשרת בעלי המקצוע בתעשיית היופי והשיער. משפחת זנזורי העומדת מאחורי מכללת סרג'יו מסבירה מהו סוד ההצלחה של המכללה שפועלת כבר קרוב לארבעה עשורים והכשירה עד כה מעל ל-4,000 בעלי מקצוע בתעשיית השיער והיופי.

התלמידים במכללת סרג'יו הם חלק מהמשפחה

"לסרג'יו הייתה יושרה, מחויבות לפרטים ותשוקה ליופי", מסבירה ליאת קדר זנזורי, מנכ"לית מכללת סרג'יו, "הערכים הללו ממשיכים איתנו, ואנחנו מנהלים את החברה מתוך חוש המשפחתיות שטבוע בנו, ולכן כל מי שבוחר להתחיל איתנו את דרכו המקצועית הופך בעצמו לחלק ממשפחתנו. זהו היחוד שלנו. אפשר לומר שמכללת סרג'יו היא לא עסק משפחתי אלא משפחה שנמצאת בתוך עסק", וכך אנחנו רוצים שגם התלמידים ירגישו".

 

טיב השירות ומחויבות לאיכות כשמירה על המוניטין המשפחתי

"השם שלנו מחייב אותנו, הוא מוביל אותנו, ואנחנו רוצים להבטיח בכל דור, שכל תוצר שמגיע מאיתנו מגלם את האפשרות הטובה ביותר שקיימת בתחום ובאיכות הגבוהה ביותר שניתן למצוא". מציינת ליאת קדר זנזורי.

"לפני כ-40 שנים אבינו סרג'יו זנזורי הקים את המכללה, כילדיו זכינו להיות חלק בלתי נפרד מהעשייה שלו, לא היינו העוזרים שלו, לא היינו ילדיו הקטנים, אלא היינו העדים שלו והשיעורים שלמדנו רק מהקשבה אליו הם יקרי ערך". מציין חן זנזורי, בנו של סרג'יו, ספר ומדריך ראשי במכללת סרג'יו . "סרג'יו היה אדם נחוש מאוד, בעל חזון רחב ואיש של אנשים – מלא בתשוקה ליופי ולאסתטיקה, ששאף להגיע לתוצרים – ללא פשרות. אנחנו נמצאים היום בנקודה שהגענו אליה, כמכללה מובילה, שמציעה מעל ל-100 קורסים בשנה, ושתחת חסותה הוכשרו כבר אלפי בוגרים שהשתלבו בתעשייה – בזכות מוסר העבודה של אבינו. הוא מוסיף.

 

מחויבות לתוצאות ארוכות טווח

"כמשפחה אנחנו מחויבים לראיה ארוכת טווח, לעשות את הפעולות הנכונות מהסיבות הנכונות, אנחנו מגיעים כל בוקר למכללה ומחויבים לעשייה שלנו, רוצים להטביע את חותמנו האישי, לעבוד יחד למען מטרה משותפת, כי אנחנו משפחה שנמצאת בתוך עסק שעובר בין דורות". מדגישה ליאת קדר זנזורי.

"רוב חיינו הבוגרים הוקדשו לעסק, יש לנו את הזמן ואת הסבלנות הדרושה כדי להצעיד את המכללה שמבוססת על ערכיו של אבינו קדימה אל עבר תוצאות ארוכות טווח, שיתבטאו בהכשרת אנשי המקצועי המובילים ביותר בתחומי היופי והשיער, התמדה בפעילות הקהילתית וההתנדבותית שהיא חלק מהותי מהעשייה שלנו והגעה לשגשוג עסקי, כדי שנוכל להתחדש ולחדש את תוכניות הלימוד ואת עזרי הלמידה בתדירות גבוהה". מציינת ליאת קדר זנזורי.

 

מובילים את לימודי מקצועות היופי

"בשנת 2000 התרחבנו לתחומים נוספים המשיקים לעולמות השיער", מציינת שיר זנזורי האחרית על תחום זה במכללת סרג'יו, השקנו קורסים באיפור, קורסים בבניית ציפורניים ומגוון קורסים באיפור קבוע, שכן הביקוש ללימוד מקצועות אלו עלה מבוגרי המכללה, ורצו להרחיב את תפריט השירותים במספרה. אבינו סרג'יו הוביל את המהלך בעצמו וכיום אנחנו ממשיכים את דרכו ומציעים קורסים מרכזיים שמתאימים לכל מי שמתעניין במקצועות היופי, ורוצה לעסוק בתחום באופן מקצועי".

 

שיפור תהליכי עבודה באמצעות שימור הידע המקצועי

"היצירתיות, הכישרון – הם הנכסים שלנו, האנשים שעובדים איתנו שחלקם הם חלק מהמשפחה המורחבת, הם הגורם שמביא לשגשוג המכללה". מדריכי המכללה הם בעלי ניסיון של מעל לעשור, חלקם עבדו שכם לשכם עם סרג'יו והם מגלמים איזון עדין בין אינטואיציה, מורשת, ערכים משפחתיים ומנהיגות אסטרטגית". מציינת אתי זנזורי, רעייתו של סרג'יו זכרונו לברכה.

"הלימודים אצלנו היו וימשיכו להיות בקבוצות למידה מצומצמות, כדי שנוכל להגיע אל כל תלמיד ו"לתפור" עבורו חליפה שמתאימה ליכולתו ולכישוריו. המותג שלנו נבנה לאורך עשורים, והאנשים שמובילים את העשייה שלנו ופוגשים את התלמידים לעתים גם בתוכניות לימוד של "אחד על אחד" מדי יום – הם המדריכים שלנו, אנשים שהפקדנו בידיהם את המוניטין של משפחתנו מתוך אמון מלא בתשוקה שלהם למקצוע וביכולת שלהם ללמד את הדור הבא של המומחים בתחומי השיער והיופי". מציין חן זנזורי

 

מחויבים למורשת, מחויבים להיות הטובים ביותר

|אנחנו מחויבים ליצור תוכניות לימודי שיכשירו את דור המחר של המקצוענים בתעשייה, אנחנו מחויבים לחומרי העבודה, למכשור המקצועי ולסביבת הלמידה המתקדמת ביותר – הדרישות שלנו גבוהות, כי אנחנו יודעים, שאלו הערכים שהצעידו את המכללה למקום שהיא נמצאת בו היום". מדגישה ליאת קדר זנזורי.

"כמי שממשיכים את ערכיו של סרג'יו אנחנו מחויבים להיות הטובים ביותר, לספק את חווית למידה עשירה ומעשירה, לוודא שהתלמידים רוכשים ביטחון, וצוברים ניסיון מקצועי עוד במהלך הלימודים ולבסוף משתלבים בתעשייה כשברשותם תעודה בינלאומית וגב חזק – שתמיד יעמוד לרשותם בכל היבט מקצועי". מדגישה שיר זנזורי.

 

מחויבות לערכים של נתינה ושל מצוינות

"נתינה היא ערך מרכזי שמוביל אותנו ובאמצעות מכללת סרג'יו אנחנו יכולים לממש את האחריות החברתית שלנו כלפי הקהילה" מציינת אתי זנזורי. "הפעילות ההתנדבותית שלנו מאפשרת לנו לשמר את המורשת של אבינו שהייתה מושתת על נתינה, והנתינה הזאת ממשיכה מדור לדור ובמשך עשורים". מוסיף חן זנזורי.

"אנחנו פועלים בתעשייה שמשתנה בקצה מסחרר, אנחנו לומדים מהעבר כדי לעשות את הדבר הנכון, היום, ואנחנו גאים להיות חלק מחברה שמובילה את השינוי ומכשירה מדי יום את דור המחר. מדגישה ליאת קדר זנזורי. "החזון שלנו הוא להיות המכללה הטובה ביותר לתחום מקצועות השיער והיופי ואנחנו מגשימים אותו באמצעות תוכניות הלמידה המעודכנות ביותר ובעזרת המדריכים המוכשרים שמחויבים להצלחה של תלמידנו".