יש שני טיפולים שרבים מתבלבלים ביניהם: הרמת ריסים והלחמת ריסים. אמנם ישנם קווי דמיון בין שניהם, מבחינת מטרות ותוצאות – הרי שניהם מיועדים לגרום לריסים להיראות ארוכים ומלאים יותר, אך מנגד קיימים הבדלים משמעותיים בין הטיפולים.

במכללת סרג'יו ניתן ללמוד באופן מקצועי גם קורס הלחמת ריסים וגם קורס הרמת ריסים וגבות – ובמאמר זה נסביר על ההבדלים בין שתי הפרוצדורות.

הרמת ריסים: שיפור טבעי

הרמת ריסים, במסגרתה מבצעים סלסול ריסים, היא טיפול חצי קבוע (כלומר, תקופתי). במהלכו, משתמשים בתמיסות כימיות להרמת הריסים באופן טבעי.

מורחים את התמיסה הראשונה ישירות על הריסים, והיא מסייעת בפירוק מבנה החלבון בשיער. לאחר מכן, מורחים תמיסה נוספת, מנטרלת, עבור ייצוב השערות. מלבד שני שלבים אלה, עשויים להתבצע שלבים נוספים כגון שימוש בקרטין.

הטיפול אורך בממוצע כשעה, ויש לחזור עליו כל 6-8 שבועות. הרמת ריסים משפרת באופן טבעי את מראה הריסים, וזו בעצם מילת המפתח – טבעיות – כאן טמון היתרון הבולט ביותר של הפרוצדורה. התוצאה עדינה, אך בולטת לעין.

הלחמת ריסים: תוספת מקסימה

הלחמת ריסים, לעומת זאת, היא טיפול ששואף להשתמש ביופי ובמראה הטבעי של כל אחת ואחד, ולהוסיף לה/ו ריסים מלאכותיים בהתאמה אישית. כלומר, זו אופציה פחות טבעית, אבל זה לא אומר שלא ניתן ליצור מראה טבעי.

במהלך הטיפול, מוצמדים ריסים סינתטיים ממשי או מינק לריסים האמיתיים באמצעות דבק מיוחד. ניתן להצמיד סט ארוך של ריסים, או לבצע הדבקה אחד-אחד, הכל בהתאם לאבחון הלקוח/ה ולצרכים המותאמים לה/ו.

התהליך אורך בין שעה לשעתיים, במהלכם המטופלות והמטופלים נדרשים לזוז ולדבר כמה שפחות. זהו תהליך מורכב יחסית להרמת ריסים, בשל הצורך לשמור על בטיחות ולהגיע לתוצאות מושלמות.

בדרך כלל, הלחמת ריסים מחזיקה כחודש ימים. היא יוצרת מראה דרמטי וזוהר, וגם מבטלת את הצורך במסקרה.

הלחמת ריסים

תחזוקה ועלות

אחד ההבדלים המרכזיים בין שני הטיפולים הוא רמת התחזוקה הנדרשת, על מנת לשמור על המראה. הרמת ריסים דורשת תחזוקה מינימלית. הריסים המורמים נושרים בהדרגה ובמקביל צומחים ריסים חדשים, כך שאין צורך בליטוש בין הפגישות, אלא רק לטיפול מחודש בסיום התקופה.

הלחמת ריסים, לעומת זאת, דורשות יותר תחזוקה. מומלץ ללקוחות להימנע משפשוף עיניים, שינה על הבטן או שימוש במוצרים על בסיס שמן, שכן אלו עלולים לגרום לנשירה מוקדמת של התוספות. בנוסף, לעיתים יש להגיע לטאצ'-אפים בין הטיפולים כדי לשמור על מלאות הריסים.

הבדל מרכזי נוסף בין שני הטיפולים הוא העלות. הרמת ריסים בדרך כלל זולה יותר, מכיוון שהטיפול דורש פחות חומרים ולוקח פחות זמן להשלמתו.

הכשרה במכללת סרג'יו למקצועות הספרות ויופי

אם את או אתה מתעניינים בלימודי יופי, קורס הרמת ריסים וגבות או קורס הלחמת ריסים יכולים להקפיץ אתכם לעבר קריירה מצליחה בתחום.

הקורסים שלנו מכסים הכל, החל מייעוץ לפני הטיפול ועד לטכניקות הכי מורכבות וספציפיות של טיפולי גבות וריסים. בשני הטיפולים, המטרה היא לבצע התאמה אישית למבני הפנים והעיניים של הלקוחות, והמרצים המנוסים שלנו ידריכו אתכם כדי שתעמדו במטרה זו בצורה מושלמת. במסגרת קורס הלחמת ריסים אנו שמים דגש מיוחד על בטיחות, מכיוון שהיא תידרש לכם בתור מומחים.

בנוסף, בתום השלב העיוני מגיעה התנסות פרקטית על מודליסטית, שמקיפה את כל הנלמד.  כאשר תסיימו בהצלחה את ההכשרה, תקבלו תעודת הסמכה בינלאומית מטעם מכללת סרג'יו ואיתה תוכלו להתחיל לעבוד באופן מיידי.

אפשר אפילו לרכוש מהמכללה את הציוד הנדרש לעבודה, בעלות מופחתת הניתנת לתלמידים אשר למדו במכללה. כבר אמרנו שאצלנו הכל במקום אחד. רוצים לקבל את כל המידע הנדרש באווירה משפחתית של מכללה שקיימת כבר למעלה מ-40 שנה? אז למה אתם מחכים?! התקשרו עכשיו והתחילו במסע לעבר מקצוע לחיים.